Klachtenregeling

Zoals elke zorgaanbieder heeft ook Optimum Zorg een klachtenregeling. Wij streven altijd naar een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening maar mocht je toch niet tevreden zijn over onze dienstverlening of heb je suggesties om onze dienstverlening te verbeteren, dan kun je dit aan ons kenbaar maken.

Wie kan een klacht indienen?

Iedereen die direct of indirect te maken heeft (gehad) met de zorg- en dienstverlening van Optimum Zorg kan een klacht indienen. Behalve cliënten zijn dat bijvoorbeeld hun naasten of betrokkenen uit het netwerk van een cliënt. Onze klachtenregeling heeft als doel om onze dienstverlening waar nodig te verbeteren. Wij nemen klachten dan ook serieus en we zullen klachten met de grootste zorgvuldigheid in behandeling nemen.

Hoe kun je een klacht indienen?

Klachten kunt je schriftelijk of per e-mail bij onze zorgmanager kenbaar maken. De zorgmanager zal ernaar streven om voor elke klacht een oplossing te vinden. Dit gebeurt door het nemen van corrigerende en/of preventieve maatregelen.

Werkwijze zorgmanager

De zorgmanager zal de klacht volgens onze klachtenprocedure behandelen. Klachten die voor zowel de cliënt als voor Optimum Zorg naar tevredenheid worden opgelost, zullen schriftelijk op het meldingsformulier bevestigd worden. Elke klacht wordt door de zorgmanager geregistreerd zodat er jaarlijks een meldingenanalyse kan worden opgesteld. Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht, dan kun je via de zorgmanager of rechtstreeks in contact komen met de directie van Optimum Zorg. De directie zal dan alsnog trachten om tot een gepaste oplossing te komen. Alle genomen stappen en gegevens worden zorgvuldig door ons vastgelegd. Via onderstaande opties kun je in contact komen met de directie van Optimum Zorg: Optimum Zorg B.V.
t.a.v. de Directie
Kerkenbos 1002
6546BA Nijmegen

Telefonisch via 024-2340166 of via het mailadres info@optimumzorg.nl

Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht door Optimum zorg Optimum zorg is aangesloten bij Klachtenportaal zorg. Dit is een externe klachtencommissie waar je te allen tijde een klacht over onze dienstverlening kunt indienen. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.klachtenportaalzorg.nl

Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming course. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue